۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
سرخط خبرها

سرقت میلیاردی اسباب‌بازی توسط زندانیان بند باز در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۰۸۶۲
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
سرقت میلیاردی اسباب‌بازی توسط زندانیان بند باز در مشهد
متهمان سابقه‌داری که با سوءاستفاده از اعتماد یک خیر اموال او را به تاراج بردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد همان شخصی که دستش را گرفته و به او کار داده است، سارق کارگاه تولیدی‌اش از آب دربیاید. زمانی که فهمید سند‌های حسابرسی و مالی با هم نمی‌خوانند، به این واقعیت پی برد و بلافاصله پلیس را در جریان قرار داد. حرف یک‌میلیارد تومان کسری در میان بود و از سرنوشت مقدار درخور توجهی از مواد اولیه تولید هم خبری نبود. نه انباردار ورود مواد اولیه را ثبت کرده بود و نه سرکارگر بخش تولید به آن‌ها دسترسی داشت.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در همان ورودشان به پرونده، پیگیری‌های اولیه را آغاز کردند، اما هیچ سرنخی از سارق یا سارقان در دست نبود. دوربین‌های کارگاه یا بی‌کیفیت بودند یا موفق به ثبت تصاویر به‌صورت پشت سر هم نبودند. از سویی نه دری تخریب شده و نه قفلی شکسته بود. همچنین از ورود شبانه به کارگاه تولیدی خبری نبود و تنهاراهکار پیش پای مأموران برای شناسایی سارق، تحقیق میدانی از کارگران بود.

منظم نبود، اخراج شد

مأموران با همه کارگران گفتگو کردند، اما باز هم نتیجه‌ای حاصل نشد، تا اینکه اظهارات مالک کارگاه سرنخی پیش پای آن‌ها قرار داد. صاحب این کارگاه که از خیران مشهدی است و در زمینه تولید اسباب‌بازی تمام‌ایرانی فعالیت دارد، از چندی پیش و از سر خیرخواهی، برخی متهمان سابقه‌دار را که جزو زندانیان بند باز هستند، استخدام کرده است. در این میان یکی از کارگران چند ماه پیش به دلیل بی‌نظمی در ساعت ورود و خروج اخراج شده است.

همین سرنخ کافی بود تا حقیقت سرقت یک‌میلیاردتومانی از این کارگاه تولیدی کشف شود. کارآگاهان پلیس با استفاد از منابع اطلاعاتی‌شان و با استفاده از فهرست مجرمان سابقه‌دار، رد این فرد را در محدوده بولوار شهیدمطهری مشهد گرفتند و به سراغش رفتند، اما این شخص در اظهارات اولیه‌اش منکر هرگونه خطایی بود. این مرد سی‌وچهارساله از مجرمان سابقه‌دار بوده و هم‌اکنون در حال سپری‌کردن دوره حبس در زندان است. او به مأموران گفت که سربه‌راه شده است و به‌عنوان زندانی بند باز، بیرون از زندان کار می‌کند. اما این همه واقعیت نبود. زیرا کشفیات مأموران از خانه این شخص، هویت واقعی او را برای قانون برملا کرد.

کشف اسباب‌بازی‌های سرقتی در خانه کارگر اخراجی

کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد در بازرسی از محل اختفای این متهم سابقه‌دار ۲۴ کیسه مواد اولیه پتروشیمی برای تولید اسباب‌بازی، همراه با هفده کیسه و چهار کارتن بزرگ اسباب‌بازی کشف کردند؛ اقلامی که متهم برای وجود آن‌ها داخل خانه‌اش هیچ توضیحی نداشت.
این شخص با دستور قضایی جلب قانون شد و به مقر انتظامی مأموران انتقال یافت. این سارق سابقه‌دار که دیگر دستش برای کارآگاهان پلیس رو شده بود، همه آنچه را که در شش ماه گذشته رخ داده است، برای مجریان قانون شرح داد.

این مرد جوان در برگه اظهاراتش نوشت که در سرقت لوازم و مواد اولیه پتروشیمی از کارگاه اسباب‌بازی تنها نبوده و یکی از کارگران که او نیز سابقه‌دار است، در این زمینه او را همراهی کرده است.
متهمان لوازم سرقتی را به‌صورت جزءجزء سرقت می‌کردند تا کسی به آن‌ها مشکوک نشود و درنهایت لوازم سرقتی را در اختیار مال‌خر اموال مسروقه می‌گذاشتند تا با توزیع اسباب‌بازی‌ها در بازار، ردی از خود باقی نگذارند؛ موضوعی که با کسری مالی در سند‌های حسابرسی برملا شد.

همدست سارق هم زندانی بند باز است

دیروز فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگرجزئیات این پرونده خاص به شهرآرا گفت: دیگرمتهم این پرونده که از کارگران شاغل در این کارگاه تولیدی است، بنا به اعترافات متهم اصلی شناسایی و زمانی که مشغول کار بود، در محل جرم دستگیر شد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: متهم دوم این پرونده نیز مردی سی‌ودوساله و از زندانیان بند باز است که هم‌اکنون دوره حبسش را طی می‌کند. مالک این کارگاه تولیدی در راستای عملی خداپسندانه دو متهم را استخدام کرده است تا در زمانی که بیرون از زندان هستند، کسب‌وکاری داشته باشند و زندگی‌شان سر و سامان بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: متهمان به مواد مخدر نیز اعتیاد دارند و در بازجویی‌های پلیسی به جرمشان اقرار کرده‌اند. تحقیقات پلیس برای شناسایی مال‌خر اموال سرقتی که با این افراد همکاری کرده است، ادامه دارد. پرونده متمان نیز برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->